piątek, 6 czerwca 2014

Tarkus - Emerson Lake & Palmer


Zespół założony w 1970 roku przez Grega Lake'a i Keitha Emersona. Palmer grał w zespole od początku, lecz dołączył poprzez kasting na perkusistę. Tego samego roku powstał ich pierwszy album zatytułowany Emerson Lake & Palmer, i to własnie on sprawił, że stanęli bardzo wysoko w rankingu progresywnego rocka.
Tarkus jest drugą płytą brytyjskiej grupy Emerson Lake & Palmer, wydana w 1971 roku.
Porównując to wydanie z poprzednim czuć wyraźnie, że zespół wybrał tor którym posunie przez następne lata. Album Emerson Lake & Palmer, był eksperymentem, a Tarkus jest już raczej dojrzałym brzmieniem.
Pierwsze siedem utworów są w istocie dwudziestominutową rockową suitą "Tarkus". Musze przyznać, że chociaż to wydanie jest oceniane wysoko, ja nie jestem jego wielkim fanem. Mimo, że Od "Eruption" do "Aquatarkus",  jest właśnie tym co mi się podobało we wcześniejszym wydawnictwie, melodyjne, możliwie trochę eksperymentalne, moc klawiszy Keith'a Emersona, i wspaniały, rozpoznawalny głos Lake'a. Od "Jeremy Bender" staje się, jakby przygaszony, słabszy.
"A Time A Place" to kawałek drugiej strony longplaya który we mnie wzbudził jakieś emocje, naprawdę świetny, reszta utworów jest zupełnie czymś wydaje mi się odstającym od całości. Co dla wielu jest zaletą.
Warto wspomnieć o "The Only Way" i "Infinite Space" które są motywami muzyki klasycznej J.S. Bacha.

W mojej ocenie 8/10

"Stones Of Years"


"Iconoclast"


"Battlefield"


"The Only Way" oraz "Infinite Space"


"A Time And A Place"




LISTA UTWORÓW:
1. Tarkus (20:43)
- a. Eruption (2:44)
- b. Stones Of Years (3:44)
- c. Iconoclast (1:16)
- d. Mass (3:12)
- e. Manticore (1:52)
- f. Battlefield (3:51)
- g. Aquatarkus (4:04)
2. Jeremy Bender (1:51)
3. Bitches Crystal (3:58)
4. The Only Way (Hymn)(3:49)
5. Infinite Space (Conclusion)(3:20)
6. A Time And A Place (3:02)
7. Are You Ready Eddy? (2:10)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz